To najlepšie miesto pre Váš Zdravý Životný Štýl
Tešíme sa na Vašu návštevu

3 kľúčové vlastnosti BANÁNOV…

3 kľúčové vlastnosti BANÁNOV, alebo prečo MIMONI milujú BANANA….

Ak by si športovci mohli zobrať do svojho denného stravovania  iba jednu potravinu, tak banány by boli vážnym kandidátom. Sú ľahko prenosné,  zdravé, lacné, všestranné a chutné.

Tu sú tri dôvody, ako vám banány pomôžu zvýšiť vašu šancu na skvelý tréning:

Pred tréningom:

Banány majú jednu z najvyšších hodnôt sacharidov medzi ovocím(od 25 do 50 gramov), ale tiež uvoľňujú svoju energiu v troch oddelených dávkach.

Banány obsahujú tri rôzne druhy cukrov: glukózu a fruktózu ( jednoduché sacharidy), ako aj sacharózu (komplexný sacharid). Po zjedení banánov získate rýchle a silné navýšenie energie, po ktorom nasleduje trvalé uvoľňovanie komplexných sacharidov do krvy.

 SMART TIP na tréning: 1 stredne veľký banán, 30 minút pred tréningom.

Doplňte svaly po cvičení energiou

Počas intenzívneho cvičenia je vaša zásoba glykogénu vyčerpaná. Mali by ste doplniť glykogén hneď po ukončení cvičenia a to môžete efektívne dosiahnuť tým, že skonzumujete potraviny s vysokým GI (glykémický index) napríklad náš BANÁN.

Ďalším prínosom banánu môže byť jej veľké množstvo draslíka – elektrolyt, ktorý podporuje rast svalov, posilňuje imunitný systém a uľahčuje vstrebávanie vápnika, čo pomáha budovať silnejšie kosti. Keď sa potíme, strácame draslík, čo je dôvod, prečo banány sú ideálne po ťažkom cvičení na slnku.

 SMART TIP: 1 veľký banán s dvoma polievkovými lyžicami arašidového alebo mandľového masla.

Uvoľnite stres a zlepšite výkon mozgu

Keď vaše telo a myseľ sú stresované, Vaša hladina draslíka klesne v dôsledku „upticku – zvýšenej požiadavky metabolizmu“.  Banán môže pomôcť obnoviť prirodzenú rovnováhu vášho metabolizmu, dokonca môže mať utišujúci účinok vďaka koncentrácii tryptofánu – aminokyseline (nevyhnutnej pre syntézu bielkovín) vďaka tryptofánu náš mozog potom „uvoľní“  seratonín-neurotransmitér, ktorý pomáha telu regulovať chuť do jedla, spánok a náladu.

 SMART TIP: 1 šálka ovsených vločiek s 1 lyžičkou bielkovinového prášku, doplnená 1 stredne veľkým banánom.

Banán je proste skvelý odporúča ho aj 10 z 9 Mimoňov:)

Pokiaľ sa Vám táto stránka páči, zdieľajte ju so svojimi priateľmi:


Zapojte sa do diskusie a pridajte komentár:
eBook ZDARMA - Ako správne cvičiť na kardio strojoch
Zavrieť