To najlepšie miesto pre Váš Zdravý Životný Štýl
Tešíme sa na Vašu návštevu

Existuje zdravé cvičenie?

Položili ste si už niekedy otázku, čo je to zdravie? 

Existuje viacero definícií, napr. zdravie je telesné, duševné a sociálne blaho. Zdravie je stav kompletnej fyzickej, duševnej a sociálnej pohody a nielen, ako stav neprítomnosti choroby a slabosti.

Ktoré cvičenie je zdravé? Existuje vôbec zdravé cvičenie?  Ako sa môžem dopracovať k lepšiemu zdraviu práve cvičením ?

Podľa všetkého, čo bolo doteraz povedané, zdravie nie je trvalý a nemenný stav. O zdravie sa teda musíme starať naplno počas celého života.

Jednou z možností ako optimálne pomáhať nášmu telu a udržiavať sa pri zdraví je cvičenie.

No existuje zdravé cvičenie ?

Ktoré cvičenie je zdravé?  Existuje vôbec zdravé cvičenie?  Ako sa môžem dopracovať k lepšiemu zdraviu práve cvičením ?

Existuje viacero dôvodov prečo cvičiť. Váš fyzický stav sa zlepší, jedným slovom ste silnejší, rýchlejší, vytrvalejší, zníži sa riziko srdcovo-cievnych ochorení, zlepší sa funkčnosť dýchacieho systému, zlepší sa koordinácia pohybov a motorika, zníži sa riziko zlomenín a poranení, zlepší sa psychická pohoda.

Je cvičenie s vlastným telom – zdravé cvičenie ?

Cvičenie s vlastným telom je to najkomplexnejšie čo môžeme pre seba urobiť. Cvičenia s vlastnou váhou a teda s vlastným telom majú priamu nadväznosť s aktivitami a pohybmi v každodennom živote. Sú to pohyby prirodzené telu vlastné, naše telo ich pozná. Koľko krát denne sa postavíte zo stoličky ??? Tri krát, desať krát ? Málokto si uvedomuje, že v podstate robíte drepy. Iný príklad cvičenia, kde pohyb sa končí s činkou nad hlavou – koľkokrát potrebujete zdvihnúť niečo ťažké nad hlavu?

Celý tento komplex vzájomných pohybov pri cvičení voláme FUNKČNÝ TRÉNING.

Funkčný tréning  je v súčasnosti najprogresívnejšie rozvíjajúce sa odvetvie športového tréningu. Či ste vrcholový športovec, alebo začiatočník, mladší či starší komplexnejšie cvičenie na podporu a rozvoj zdravia ťažko nájdete.

Vytvorili sme pre Vás ideálne podmienky na funkčný tréning v našom fitness centre ASTORIA FIT&GYM. Naša jedinečná funkčná zóna poskytuje komfortné cvičenie pre 12 ľudí naraz v jednom momente.

Čo všetko si môžete na nej zacvičiť a pritom urobiť niečo pre svoje zdravie?

 

 

Monkey Bar –  opičia dráha,

tu si môžete krásne precvičiť silu horných končatín, svalové partie ramien, chrbtové svaly, brušné svaly. Z cvičení sú ideálne výmyky, zhyby, rúčkovanie a pod.

 

 

Dip Station – bradlá

precvičíte si tu svalové skupiny:

horných končatín triceps,  ramená, prsné svaly,  komplex brušných svalov

 

 

Heavy Bag – vaky 10 a 15 kg. Cvičíme s nimi nadhody, výpady, zdvihy zo zeme. Posilníte si s nimi svaly dolných končatín, horných končatín, chrbta, brušné svaly.

Skúste si jednoducho predstaviť, že zdvíhate zo zeme svoje dieťa a opakujte to 10 alebo 15 krát a krásne si cvičíte.

 

Kettle Bell – guľa s uchom:) je jedinečný nástroj na nadobudnutie sily, celkovej kondície a stratu telesného tuku. Používajúho ženy, muži, športovci, vojaci proste všetci ktorým záleží na svojom zdravý. Cvičíme s ním nadhody, drepy, zdvihy, krásne a hlavne komplexne precvičí celé telo, jediný sval nezostane bez použitia

 

Medicine Ball – plné lopty

čo k nim dodať , opäť len že je to komplexná pomôcka na cvičenia. Počas cvičenia s plnou loptou, podobne ako s kettlebellom precvičíme si celé telo, každú svalovú partiu horné, dolné končatiny, brušné svaly, chrbát…

 

Ball Rebounder – trampolína pre medicine ball

nemáte kamaráta na cvičenie?

Nevadí zoberte si plnú loptu do rúk, postavte sa pred Ball Rebounder, silno hoďte loptu do trampolíny, ktorá vám loptu odrazí a vy ste práve začali cvičiť, aké je to jednoduché.

 

TRX Station – o cvičení na TRX závesných pásoch by sme mohli napísať knihu. Tu je však dôležitá jedna vec. Skôr než začnete cvičiť skúste sa obrátiť na skúsenejšieho kamaráta, alebo trénera. Komplexnosť cvikov na TRX pásoch je takmer nevyčerpateľná, ale len správna technika Vám zaručí výsledky.

 

 

Plyo Step – výskoková lavica.

Výstupy na jednu nohu, výskoky, zoskoky posilnia Vaše dolné končatiny, napríklad pred začiatkom lyžiarskej sezóny.

 

 

Rope – lano. Nechce sa vám príliš pri cvičení rozmýšľať?

Lano je dokonalý kamarát na cvičenie, vypnite hlavu zoberte do ruky koniec lana a ťahajte!!!! Odbúrate si stres a zároveň sa vám poďakuje chrbát, paže, ramená za dokonalé cvičenie.

Naozaj je to jednoduché, vôbec nemusíte mať obavy, na našej funkčnej zóne neexistujú pravidlá, jediným pravidlom je cvičiť pre zdravie a zdravo.

Ak by ste mali pochybnosti či aj napriek tomu cvičíte zdravo, využite služby osobného trénera.

Nezabudnite naša jedinečná funkčná zóna je tu pripravená pre Vás, pre všetkých ktorí chcú ZDRAVO CVIČIŤ.

Pokiaľ sa Vám táto stránka páči, zdieľajte ju so svojimi priateľmi:


Zapojte sa do diskusie a pridajte komentár:
eBook ZDARMA - Ako správne cvičiť na kardio strojoch
Zavrieť