To najlepšie miesto pre Váš Zdravý Životný Štýl
Tešíme sa na Vašu návštevu

Brušné svaly

Trápite sa už celé týždne s tukom v oblasti brušných svalov, no výsledky nie a nie prísť ?

Málokto si uvedomuje že „Brušákovanie“ do vyčerpania je zbytočným plytvaním energie pokiaľ sa chcete zbaviť tuku.

Len pre zaujímavosť tuk v oblasti brucha patrí k najnebezpečnejším vôbec, zvyšuje riziko civilizačných ochorení.

Ako zistíme či nám hrozí napr. infarkt? Postavte sa pred zrkadlo. Ak má Vaše telo tvar jablka, máte problém . Hovorí radšej vyzerať ako hruška než ako jablko.

Je čas začať cvičiť

Mnohí v snahe zbaviť sa „pneumatiky okolo pása“, začnú s posilňovaním brušného svalstva. Tu však naša  snaha začína ale aj končí. Po niekoľkých dňoch, v lepšom prípade týždňoch, s cvičením je koniec, lebo výsledok je takmer nulový.

Poradíme Vám ako sa vyhnúť chybám pri cvičení, ak chcete byť v strate brušného tuku úspešní, vyvarujte sa mýtov a riaďte sa tým čo už funguje a je odskúšané.

Mýtus a fakty o formovaní brušných svalov:

Po prvé,  uvedomte si, že neexistuje spôsob cvičenia, ktorým je možné schudnúť v konkrétnej partii. Nášmu metabolizmu nedokážeme cvičením rozkázať aby sa spaľoval tuk napr., zo zadnej strany stehien, prípadne v oblasti pása a pod. Proste toto nefunguje.

Niekoľkonásobne to platí pre brušné svalstvo, pretože oblasť brucha  je jednou z tých častí tela, kde sa ťažko zbavujeme tuku. Prvým pravidlom je, že pokiaľ sa chcete brušnej pneumatiky skutočne zbaviť, je životne dôležité upraviť jedálny lístok bez tohto nemá význam začínať, potom začať sa seriózne  venovať kardio tréningu a posilňovacím cvičeniam.

Pýtate sa „Prečo samotné brušáky nefungujú?“ 

Posilňovaním  brušných svalov v podstate  formujete brušné svalstvo, ktoré je ale ukryté pod hrubou vrstvou podkožného alebo v horšom prípade viscerálneho tuku. Spaľovanie tukov má svoje prirodzené zákonitosti a len samotným „brušákovaním“ nie je možné dosiahnuť takú intenzitu cvičenia aby ste dosiahli v organizme potrebu využitia TUKOV ako zdroja energie.

V podstate bez správne vykonávanej pravidelnej aeróbnej aktivity a kvalitného tréningu, zbaviť sa podkožného brušného tuku je takmer nemožné.

Ďalším pomerne rozšíreným omylom v „chudnutí z brucha“ je hladovka, resp. nevhodné a nezdravé obmedzenie príjmu potravy s cieľom zbaviť sa tuku.  Áno technicky si zopár gramov telesnej hmotnosti upravíte, lenže ide o stratu vody a cenného svalstva, nie tuku!

Takže ako na to?

  1. KROK – upraviť jedálny lístok, znížiť príjem „kalórií“ cca 500 kcal/denne
  2. KROK – zvýšiť výdaj energie o cca 500 kcal/denne. Začať sa venovať poctivému kardio tréningu a posilňovacím cvičeniam.
  3. KROK – na začiatku vydržať aspoň 8 týždňov, prvé výsledky si nechajú na seba trocha počkať,
  4. KROK – neprestať, neprestať, neprestať ani keď budete mať  pozitívne výsledky, priberá sa ľahko, zhadzuje sa ťažko.

Ako efektívne precvičiť brušné svalstvo?

Pri posilňovaní brušných svalov  je dôležité aby ste precvičili všetky časti brucha optimálnymi cvikmi.  Pri tréningu je dôležitý oddych, regenerácia. Doprajte brušným svalom aspoň 48-hodinovú regeneráciu po tréningu.

„Skracovačky“ horná časť brucha

Ľahnite si na chrbát, kolená sú pokrčené mierne od seba (na šírku ramien), chodidlá na podlahe (ďalšou možnosťou je zodvihnúť nohy do pravého uhla). Panvu zatlačte do podložky. Ruky idú za hlavu, lakte tlačíme od tela. S výdychom zodvihnite hlavu nad podložku do polohy, tak že lopatky budú „odlepené“ od zeme. Pri cvičení si nepomáhate rukami a bradu netlačíme ku krku, ale smerom k stropu. Ak pri cvičení cítite oblasť krčnej chrbtice, cvičíte nesprávnym spôsobom.

Vyskúšajte si 3 série s maximálnym počtom opakovaní.

Brucha a nožnice – spodná časť brucha

Ľahnite si na chrbát. Ruky sú v tej istej polohe ako v predošlom cviku, teda dlaňami nadol a pod zadkom. Nohy zodvihneme mierne nad zem a robíme nožnice (prekrižujeme nohy).

 Vyskúšajte si 3 série s maximálnym počtom opakovaní.

– príjemné cvičenie praje MGr.Rastislav Lipták-tréner ASTORIA FIT&GYM

Pokiaľ sa Vám táto stránka páči, zdieľajte ju so svojimi priateľmi:


Zapojte sa do diskusie a pridajte komentár:
eBook ZDARMA - Ako správne cvičiť na kardio strojoch
Zavrieť